“Kültürümüzü Keşfet, Geleceği Şekillendir!”

Yayın Tarihi : 10.11.2024

“Kültürümüzü Keşfet, Geleceği Şekillendir!”

Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü, Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim dersi kapsamında 8 Ekim 2024 tarihinde, Kırşehir’in kültürel ve tarihi mekanlarına yönelik zengin bir gezi programı düzenledi. Prof. Dr. Metin Elkatmış’ın öncülüğünde gerçekleştirilen bu çalışma ziyareti, öğrencilerin Türk eğitim tarihine ve kültürel mirasına dair önemli kazanımlar elde etmelerini amaçladı. Gezi programında, Kırşehir’in eğitim ve kültür tarihinde ön plana çıkan dört önemli yapı ziyaret edilerek, öğrencilerin ders içeriğini yerinde deneyimlemeleri sağlandı.

Cacabey Gökbilimleri Medresesi: Bilimsel Eğitimin İlk Adımları

Gezinin ilk durağı, Selçuklu döneminde gökbilim çalışmalarına ev sahipliği yapan 1272 tarihli Cacabey Gökbilimleri Medresesi oldu. Türk-İslam dünyasının ilk astronomi okullarından biri olan bu medresede, öğrenciler bilimsel düşüncenin köklü tarihine tanıklık etti. Cacabey Medresesi, öğrencilerin Türk eğitim geleneğinde bilimsel öğrenimin nasıl şekillendiğini gözlemleyerek anlamalarına katkı sağladı.

Ahi Evran Külliyesi: Toplumsal ve Mesleki Eğitimde Ahilik Ruhu

Ahi Evran Külliyesi’nde yapılan ikinci ziyarette, ahilik teşkilatının kurucusu Ahi Evran’ın, bireylerin sosyal ve mesleki eğitiminde ahlaki değerlere verdiği önem vurgulandı. Ahilik teşkilatı, toplumsal dayanışma, ahlaki sorumluluk ve mesleki eğitim ilkeleri ile Türk eğitim kültürüne önemli katkılarda bulunmuştur. Öğrenciler, geleneksel değerlerin eğitimde nasıl yapılandığını ve usta-çırak ilişkisi üzerinden sürdürüldüğünü yerinde gözlemledi.

Neşet Ertaş Müzesi: Kültürel Eğitimin Edebiyat ve Müzikle Birleşimi

Gezinin son durağında, Türk halk müziğinin usta sanatçısı Neşet Ertaş’ın müzesi ziyaret edildi. Türk kültürünü sazı ve sözleriyle yansıtan Ertaş’ın müziği, öğrenciler için kültürel değerlerin kuşaktan kuşağa nasıl aktarıldığını öğrenmeleri açısından ilham verici oldu. Müzede, sanatçının eserleri ve yaşamı üzerinden sanatsal ve kültürel değerlerin eğitimdeki rolü incelendi. Neşet Ertaş’ın çocukluk yıllarından itibaren edindiği müzik eğitimi, öğrencilere kültürel mirasın çocuk eğitimine katkısını göstermesi bakımından önemli bir örnek sundu.

Eğitim ve Kültür Gezisi: Öğrenciler İçin Derinlemesine Bir Öğrenme Deneyimi

Kırşehir gezisi, öğrencilerin Türk eğitim tarihine dair bilgilerini pekiştirmeleri ve kültürel mirasımızı yerinde deneyimlemeleri açısından değerli bir fırsat sundu. Kırşehir’in eğitim tarihinde önemli bir yere sahip olan bu yapılar, öğrencilerin ders kapsamında öğrendikleri teorik bilgileri, tarihsel bir bağlamda gözlemlemelerini sağladı. Bu sayede, bilimsel eğitimden mesleki gelişime, dilin eğitimdeki rolünden kültürel aktarım süreçlerine kadar geniş bir yelpazede zengin bir öğrenme deneyimi yaşadılar.

Bu anlamlı gezi, öğrenciler için unutulmaz bir deneyim olmanın yanı sıra, Türk eğitim kültürüne dair daha derin bir farkındalık kazanmalarına olanak tanıdı.

“Kültürümüzü Keşfet, Geleceği Şekillendir!”

Kırıkkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü, Türk Kültüründe Çocuk ve Eğitim dersi kapsamında 8 Ekim 2024 tarihinde, Kırşehir’in kültürel ve tarihi mekanlarına yönelik zengin bir gezi programı düzenledi. Prof. Dr. Metin Elkatmış’ın öncülüğünde gerçekleştirilen bu çalışma ziyareti, öğrencilerin Türk eğitim tarihine ve kültürel mirasına dair önemli kazanımlar elde etmelerini amaçladı. Gezi programında, Kırşehir’in eğitim ve kültür tarihinde ön plana çıkan dört önemli yapı ziyaret edilerek, öğrencilerin ders içeriğini yerinde deneyimlemeleri sağlandı.

Cacabey Gökbilimleri Medresesi: Bilimsel Eğitimin İlk Adımları

Gezinin ilk durağı, Selçuklu döneminde gökbilim çalışmalarına ev sahipliği yapan 1272 tarihli Cacabey Gökbilimleri Medresesi oldu. Türk-İslam dünyasının ilk astronomi okullarından biri olan bu medresede, öğrenciler bilimsel düşüncenin köklü tarihine tanıklık etti. Cacabey Medresesi, öğrencilerin Türk eğitim geleneğinde bilimsel öğrenimin nasıl şekillendiğini gözlemleyerek anlamalarına katkı sağladı.

Ahi Evran Külliyesi: Toplumsal ve Mesleki Eğitimde Ahilik Ruhu

Ahi Evran Külliyesi’nde yapılan ikinci ziyarette, ahilik teşkilatının kurucusu Ahi Evran’ın, bireylerin sosyal ve mesleki eğitiminde ahlaki değerlere verdiği önem vurgulandı. Ahilik teşkilatı, toplumsal dayanışma, ahlaki sorumluluk ve mesleki eğitim ilkeleri ile Türk eğitim kültürüne önemli katkılarda bulunmuştur. Öğrenciler, geleneksel değerlerin eğitimde nasıl yapılandığını ve usta-çırak ilişkisi üzerinden sürdürüldüğünü yerinde gözlemledi.

Neşet Ertaş Müzesi: Kültürel Eğitimin Edebiyat ve Müzikle Birleşimi

Gezinin son durağında, Türk halk müziğinin usta sanatçısı Neşet Ertaş’ın müzesi ziyaret edildi. Türk kültürünü sazı ve sözleriyle yansıtan Ertaş’ın müziği, öğrenciler için kültürel değerlerin kuşaktan kuşağa nasıl aktarıldığını öğrenmeleri açısından ilham verici oldu. Müzede, sanatçının eserleri ve yaşamı üzerinden sanatsal ve kültürel değerlerin eğitimdeki rolü incelendi. Neşet Ertaş’ın çocukluk yıllarından itibaren edindiği müzik eğitimi, öğrencilere kültürel mirasın çocuk eğitimine katkısını göstermesi bakımından önemli bir örnek sundu.


Eğitim ve Kültür Gezisi: Öğrenciler İçin Derinlemesine Bir Öğrenme Deneyimi

Kırşehir gezisi, öğrencilerin Türk eğitim tarihine dair bilgilerini pekiştirmeleri ve kültürel mirasımızı yerinde deneyimlemeleri açısından değerli bir fırsat sundu. Kırşehir’in eğitim tarihinde önemli bir yere sahip olan bu yapılar, öğrencilerin ders kapsamında öğrendikleri teorik bilgileri, tarihsel bir bağlamda gözlemlemelerini sağladı. Bu sayede, bilimsel eğitimden mesleki gelişime, dilin eğitimdeki rolünden kültürel aktarım süreçlerine kadar geniş bir yelpazede zengin bir öğrenme deneyimi yaşadılar.

Bu anlamlı gezi, öğrenciler için unutulmaz bir deneyim olmanın yanı sıra, Türk eğitim kültürüne dair daha derin bir farkındalık kazanmalarına olanak tanıdı.